Jenny Thor, VD
Jenny Thor, VD

Kunden berättar: Bonnier Group Agency

Bakgrund: En ny försäljningsorganisation inom Bonnier-koncernen startades och ett nytt varumärke behövdes. Brand Familys uppgift var att skapa en grafisk profil som skulle vara ansiktet utåt för svensk litteratur utomlands. Samtidigt skulle det nya varumärket samla ihop fyra organisationer under ett paraply.

Resultat: En form som visar en rad olika böcker i en bokhylla och samtidigt sänder associationer till en storstads skyline.

Hur upplevde du den kreativa processen i arbetet med Brand Family?

Väldigt positiv och givande. Vi kom snabbt framåt och fick tydlig och bra ledning i arbetet av Brand Family/ Carbon Copy. Från att vi inledningsvis hade en rätt så luddig bild av vad det var vi behövde och önskade som slutresultat så var vi med hjälp av BF snabbt på väg mot målet.

Hur har slutresultatet fungerat?

Utmärkt! Vi har fått väldigt mycket beröm för vår profil både i Sverige och internationellt. Den står sig och fungerar fortfarande väldigt bra i vårt arbete och då vi tar fram material av olika slag som kataloger, monterdesign på mässor, hemsidan etc.